marți, 8 ianuarie 2013

Seminte de leustean

Pana acum doi ani, nu m-as fi gandit ca pot avea in gradina leustean si din seminte, si asta din cauza ca toata lumea cauta butasi de radacina si il muta di colo-colo.
Eu am recoltat seminte de la o floare de leustean si apoi le-am semanat in ghiveci . Au rasarit, spre surprinderea mea si m-am gandit ca este o scapare pentru mine, care nu reuseam sa prind o tufa frumoasa.
Acum il voi planta in mai multe locuri in gradina si isi va alege singur locul preferat.


Asta e! Voi aveti alte secrete?

Gradinariti cu dragoste!

28 comentarii:

  1. Si eu am obtinut 2 plantute din seminte cumparate si le-am plantat in gradina. De atunci, in fiecare primavara rasare leusteanul :)
    In alta ordine de idei, eu ma chinui sa gasesc un soi de vinete cu seminte putine.
    Poate ai vreo idee

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Simona, se vorbeste prin targ....de un hibrid Aragon, care este si timpuriu dupa una si alta. Daca il gasesc, il voi lua si eu.
      Si soiul meu Barbentane, este timpuriu, dar are seminte normale. Asa eu am fost multumita, de aceea am si pus la semnat seminte. Am scos acum un pachet din congelator si au fost fine si delicioase.
      Pupici!

      Ștergere
  2. Buna tuturor. Urmaresc blogul VASI-GIONI de circa un an si m-am inspirat in cateva lucruri pe care le-am facut in gradina mea. Cand am vazut ca a aparut si un fel de bazar de seminte am zis ca as putea ajuta asa ca iata ce zic eu:
    Am un patrimoniu de seminte taranesti traditionale bineinteles nemodificate genetic si deci bioreproductibile si in afara de asta ecologice pentru ca nu au fost stropite cu porcarii.
    Problema cu mine e ca eu sunt un tip mai comod si mi-e mai greu sa ma ocup de fiecare in parte care doreste seminte asa ca eu o sa pun o lista cu semintele mele iar pentru a le primi in dar va rog sa va adresati Ecoruralis al carui membru sunt si de unde veti primi semintele mele si de la alti membrii in dar pentru ca noi dam numai in dar. Am sa va postez si adresa mea de mail llalun@gmail.com pentru nelamuriri iar pe cei ce-i intereseaza agricultura traditionala, seminte traditionale, hrana sanatoasa si nemodificata genetic am sa va inscriu in grupul nostru pe google group.
    Deci:

    1 Rosii
    -albe
    -ananas
    -trandafirii
    -inima de bou
    -tip gogosar
    -negre
    -cherry

    2 Ardei
    -gras urias
    -gras galben
    -gogosar urias
    -capia trei muchii
    -capia doua muchii
    -iute bucurestean
    -iute nemtesc
    -iute bulgaresc

    4 Fasolita

    5 Bob
    -mare
    -mic

    6 Mazare de gradina

    7 Dovleac
    -para
    -creț
    -ornemental

    9 Șofranel

    11 Castraveti

    12 Salata
    -de buzau
    -creața
    -tip varza
    Ma opresc aici, mai am vreo cateva, de exemplu sfecla aurie si rosie crapaudina si napi aurii( din astia pot sa dau), topinamburi albi(astia la anul). De asemenea anul acesta sper sa inmultesc niste samanta de telina, patrunjel de radacina si pastarnac.
    A, uitasem, mai am si sorg.
    La incheiere am o mare rugaminte catre toti membrii si anume; daca stiti sau aveti seminte bioreproductibile de sfecla de zahar v-as fi profund recunoscator!

    RăspundeţiȘtergere
  3. La numarul 10 este porumbul auriu si rosu de acela romanesc iar cel alb e primit de undeva din Franta.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim foarte mult de oferta, sper sa fie de folos pentru gradinaresele nostre!

      Ștergere
  4. Vreau si eu seminte de leustean, sofranel si rosii cherry. Nu mai fac rasaduri, le pun direct in gradina. Asta bineinteles daca mai exista!
    Recolte bogate in 2013!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aurelia, daca imi lasi adresa ta la mailul din Contact, iti trimi seminte de leustean si rosii cherry.
      Ok?

      Ștergere
    2. Multumesc mult! Ti-am trimis un email cu datele mele de contact.

      Ștergere
  5. eu am reusit sa am leustean din seminte doar in 2010. nici n-a mai rasarit anul urmator, nici n-a mai iesit din semintele noi puse, nici in 2011, nici in 2012. mai incerc si anul asta cu rasaduri.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cristina, mai incearca si schimba locul, undeva mai umbrit un pic, ca si eu, in plin soare, nu am avut succes deloc cu el.
      Ce mai zici de compost, in ce stadiu este?
      Pupici!

      Ștergere
  6. Am primit semintele si vreau sa-ti spun: multumesc! multumesc! multumesc! Am primit multe seminte de rosii pe care vreau sa le pun in minisere asa cum am vazut la tine.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca le-ai primit, pentru ca mereu am emotii pana ajung plicurile la destinatie.
      Astept recolte si impresii:))
      Pupici!

      Ștergere
    2. BUNA ZIUA. M-AR INTERESA SI PE MN SEMINTE DE LEUSTEAN , SALATA SI SPANAC . Adresa mea de email este stely_vio@yahoo.com. multumesc

      Ștergere
    3. Sa vad ce pot aduna si te anunt pe mail.
      Pup!

      Ștergere
  7. In legatura cu leusteanul am auzit de la o prietena ca ea pune langa porumb ca sa-l umbreasca,si ii creste mare si frumos,o sa incerc si eu anul acesta
    roxana

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Roxana pai nu il deranjezi daca scoti porumbul, in toamna? Mai bine incerci sa gasesti un loc cu semiumbra, definitiv, ca leusteanul este peren.
      De fapt asta este si distractia, sa faci multe experimente ca sa ai ce astepta dimineata cand te trezesti. Ai vazut cum, cu ochii carpiti de somn, te duci sa vezi ce s-a intamplat peste noapte( asa cel putin fac eu:))
      Pupici!

      Ștergere
  8. O sa adun si eu anul asta seminte de la leusteanul meu si voi semana atunci cînd le vine timpul. Merci :)

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Maya, ma bucur sa te vad!!!!
      Asa sa faci ca vei avea succes!
      Pupici!

      Ștergere
  9. Buna Vasi, stii tu semintele de rosii pe care scria "rosii Vasi"? Rasadurile s-au facut frumusele si as vrea sa le pun in solar. Dar nu stiu nimic despre fructele lor. Sint micute, maricele, productive?
    Te pup!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aurelia, rosiile sunt mari, probabil ca am facut un mix de uriase de ale mele cu aurora :))
      Deci fructele sunt mari, acum vezi si tu cum le dai papa ca creasca cum au crescut la mine de 1, 600 kg (ha,ha,ha)
      Pupicei!

      Ștergere
    2. E ok atunci, vor merge direct in solar. Pana acum le-am stropit si udat cu ceai de foi de ceapa si vad ca le merge bine. Multumesc!

      Ștergere
  10. buna seara vasi , acum te-am descoperit si sunt incantata de sfaturile tale , sunt medic , m-am pensionat anul acesta si de anul trecut , mi-am facut o micuta gradina , nu am stiut absolut nimic si m-a invatat o vecina ....vreau sa am si eu o gradina de care sa fiu mandra ....rosiile cumparate s-au ofilit majoritatea , nu am stiut cum sa le plantez , am citit la tine acum ce trebuie sa fac, maine ma duc la piata sa cumpar altele , peste o msaptamana plec in sua pt o luna si las gradina in mainile sotului ....sper sa gasesc ceva cand ma intorc ...salutari din piatra neamt Iris

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Iris!
      Sfaturile multe le gasesti pe celalalt blog al meu, unde te astept cu impresii si intrebari :))
      http://vasi-gioni.blogspot.ro/
      Sper ca sotul tau sa tina cu dintii de gradina si cand vei veni in tara sa te bucuri de roade.
      Pupicei!

      Ștergere
  11. madalina mazalu2 iunie 2013, 22:29

    Buna vasi vreau sa-ti spun si eu un secret al leusteanuluipe care la-m aflat acum 7 ani si care da roade.Cand se planteaza leusteanul cu radacini mici intotdeauna se rup frunzulitele lasindui doar frunza din mijloc.SI doamnelor leusteanului i-se rup frunzele des pentru ca se inmulteste mult m-ai bine[ce gust ar avea ciorbita fara el]

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Madalina, multumesc de sfat si te mai astept si la alte postari cu idei si critici :))
      Pupici!

      Ștergere
  12. buna ziua,ma numesc Daniel,si in apr 2013 am semanat 500 gr seminte de leustean,apoi am udat locul in fiecare zi,si cam din luna in luna scoteam burianul care crestea mai mare de 10 ori decat firul de leustean.acm 2 luni,sa uscat tot,si ma gandesc poate o sa iasa la primavara,insa o intrebare ma macina de cand l-am pus...se stropeste cu erbicid??

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noi nu folosim erbicid, pentru ca preferam gradinaritul bio, dar poti acoperi solul cu cartoane pana in primavara si apoi il reinsamantezi cu leustean.
      Numai bine!

      Ștergere