vineri, 17 august 2012

Seminte de sunduc (schinduf)

O planta aromatica mai putin cunoscuta, poate pentru ca se foloseste numai uscata, cel putin in zona noastra si indeosebi la varza murata.
Eu am folosit-o si la muraturile asortate si anul acesta la castravetii pentru iarna. Minunata!!!!
Asa arata ea in gradina si creste fara prea mari pretentii.
Cand se usuca, inflorescenta devine tepoasa si ascunde niste seminte micute maro.
Primavara " se arunca" in gradina, si la inceput le confunzi cu lucerna, dar are frunzele deschise la culoare si foarte firava si iti aduci aminte ca totusi ai pus ceva seminte....cum mi s-a intamplat mie... si nu mai este cazut sa incerci sa le scoti :))
O reteta de castraveti cu sunduc gasiti aici
Deci eu am sa opresc seminte sa am la anul viitor pentru ca va face parte din gradina mea for ever si..... pentru a va da, in cazul in care doriti :))

30 comentarii:

  1. m-am lamurit, cica se numeste 'Trigonela foenum graecum', o sa cumpar un ceai si daca ne place mirosul o sa te rog si eu de ceva seminte.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu cea mai mare placere!!!
      Merge trasnet la varza murata :)
      Pup!

      Ștergere
  2. Este prima data cand aud si vad aceasta planta!
    Nu stiu cat de tare este ca si aroma,dar primul lucru care mi-a venit in minte este ca ar fi buna sa o plantezi in gradina de legume,in special pe randurile de ardei si toamte.

    Eu la varza murata pun seminte de cimbru,de marar,de patrunjel si boabe de porumb.
    Am sa caut si eu date mai multe despre aceasta planta,poate cine stie, se mai poate folosi si la altceva!
    Pupici.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Maria, o noutate in gradina nu strica niciodata :))
      Am o prietena care il foloseste la friptura, dar eu am uitat sa incerc, (doamne, acum mi-am amintit, ha,ha,ha).
      Oferta ramane valabila!!!
      Pupici!

      Ștergere
  3. Ai mare dreptate in aceasta privinta,mai ales ca este si o planta aromata,macar pentru legume, daca nu pentru uz personal tot trebuie sa ai cat mai multe plante de genul prin gradina.Am sa vad daca se gaseste si la noi asa ceva.

    RăspundețiȘtergere
  4. N-am auzit,nici nu stiu ce zici ca este? Dar ,vreau si euuuu !
    Ti-am lasat ceva scris pe mess,te rog sa citesti si daca ai timp...?!

    RăspundețiȘtergere
  5. Cum as putea cumpara niste schinduf? Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  6. Am cautat adresa ta de mail dar nu am gasit-o cum pot lua legatura cu tine in privat. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  7. Am gasit-o !!!!!!!!!!!!!!
    Am citit o postare si acolo am gasit adresa !

    RăspundețiȘtergere
  8. vreau si eu vreo 2 seminte daca se poate va rogggggg
    brandoza2004

    RăspundețiȘtergere
  9. TOCMAI V-AM TRIMIS ADRESA EMAIL,RAMONA

    RăspundețiȘtergere
  10. Cu ocazia craciunului va doresc CRACIUN FERICIT !!! si
    SARBATORI FERICITE !!!

    RăspundețiȘtergere
  11. SARBATOTI FERICITE SI UN AN NOU MAI BUN SI MULTA SANATATE PT VASY DAR SI PT TOTI PRIETENII DE AICI DE LA PRAVALIE,VA PUP ramona

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa sa fie Ramona:))
      La multi ani si tie!

      PS.
      Nu am uitat de seminte:)

      Ștergere
  12. Răspunsuri
    1. Aici gasesti ofertele noastre:
      http://magazinuldeacasa.blogspot.ro/
      Numai bine!

      Ștergere
  13. Am baut foarte mult foenumgrecum incapsulat pentru stimularea lactatiei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, probabil ca are si acest efect benefic pentru mamici. Noi folosim schinduful foarte mult la muraturi si sunculita :))

      Ștergere
  14. Sunt surprins ca nu e cunoscuta aceasta planta ....e f.aromata si eu o stiu de la bunica.
    O folosim la varza murata ptr. Iarna o recomand tuturor

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E, cu totii avem anumite scapari in legatura cu aromaticele, niciodata nu le stim pe toate. Important este sa vrem sa le descoperim.

      Ștergere
  15. vreau si eu cateva seminte daca se poate contra cost normal. va multumesc mult. gheorghies.corneliu@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  16. Buna tuturor,
    Ma intereseaza in mod deosebit semintele de sunduc. Le caut de mult aroma si nu am gasit nicaieri de unde sa cumpar. Contact: lucinet.andrei@gmail.com Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  17. Eu am auzit că se folosèște la pâinea de casă,cică i-ar da o aromă aparte!

    RăspundețiȘtergere
  18. Influenta la bunici ii spunea spandoc oare este vorba de aceiași planta oare știe cineva?

    RăspundețiȘtergere