vineri, 27 iulie 2012

Seminte de ardei

Ardeii ii iubim cu totii, clar. Daca ne pica in mana un ardei frumos, rosu sau galben, sau mai stiu eu ce culoare...dar sa nu fie soi hibrid...trebuie neaparat sa luam seminte de la el. Insa trebuie sa lasam fructul sa se coaca foarte bine, pana la zbarcire si semintele se recolteaza simplu, apoi se pun la uscat pe o farfurie sau o tava de sticla...deoarece pe hartie se cam lipesc si se rasfira mai greu.
Metoda este valabila la toate soiurile de ardei. La cei iuti, acestia trebuie sa se usuce pana se aud semintele in ei, balanganindu-se.

Eu am seminte de gogosar si ardei capia, colectie proprie de anul trecut si anul acesta...tot ce este mai frumos, va dainui..:))))
Ce bunaciuni aveti voi si ce va doriti in viitorul an?
Faceti schimburi cu dragoste!

12 comentarii:

  1. Eu iti pastrez un ardei gras mare si fortos :)))
    de vreo 200 de grame
    Gogosarii d-abia acum incep sa se inroseasca. Voi vedea daca merita imprastiati :D
    Ardei iute am avut la ghiveci, rotund, mic si iuteeee...
    L-am pus la uscat, pentru carnati
    Eu mai am de anul trecut ardei iute facut praf si pulbere. Nici nu te poti apropia de cutie, daramite sa o mai si deschizi...otrava curata :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fetita, sa il lasi sa se coaca bine. Eu am fost incantata de ce am avut anu trecut, capia ca niste bibelouri si cel gasut si rosu frumuseeeel foc.
      Iuti am avut de-i bulgaresti si ii conserv la greu, amestecati, daca sunt prea iuti cu ardei capia sau gogosar, tocate marunt si se mai regleaza iutimea si papa gioni de rupe :))
      Te trec pe lista cu rosii si ardei, ok.
      Doamne ce planuri imi fac pentru gradina de la anu'(ha,ha,ha)
      Pup!

      Ștergere
    2. Eu am ardei iuti portocalii, sunt mici!
      Mai am un soi care trece prin mai multe culori pana devine rosu.
      Cine vrea sa spuna!

      Ștergere
    3. Eu sunt prima :)))
      Anul acesta nu am avut noroc la ardei iuti, am luat niste seminte care nu au fost ce trebuia :(, si tocmai am primit o reteta de dulceata de ardei iute ...
      pup!

      Ștergere
  2. Uita-te la ardeii mei iuti ,vezi daca iti face cu ochiul careva,ardei capia ureche de elefant.
    http://rami86.sunphoto.ro/Gradina_2012/pagina33
    Sa auzim numai de bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mihaela am si eu din acesti, dar nu stiam ca se numesc asa. Superbi!! Poate vor cititoare noastre. Sa vezi la primavara ce se vor cauta( ha,ha,ha)
      Pupici!

      Ștergere
  3. Vand seminte de Legume
    Redescopera aromele inconfundabile a legumelor de altadata. Semintele noastre de legume provin doar din culturi Biologice si sunt atent selectionate,pentru a asigura prospetimea si viabilitatea. Satisfactia dumneavoastra este prioritatea noastra. Va stam la dispozitie pentru intrebari la E-mail:office.semintedelegume@ymail.com
    ne gasiti aici
    http://www.semintedelegume.aaz.ro/
    sau aici
    http://semintedelegumeheirloom.wordpress.com/

    RăspundețiȘtergere
  4. Care e misterul dovleceilor lungi de 1 m? Am cumparat un plic, nu era expirat, dar mi-au rasarit doar 4 plante din 9 seminte. Nu ar fi o tragedie, dar ma cuprinde disperarea ca nu rodeste; are frunzele foarte moi, catifelate, flori albe cu o tija foarte lunga, dar leguma e ca o scobitoare si in timp se usuca , desi e ridicat pe spalier si udat din belsug. ERIKA\



    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Erika,
      poate fi o boala micotica sau o lipsa de calciu in sol. Pune-le mranita sau compost si cateva coji de oua pisate si incearca sa le ingropi la radacini si vezi daca isi revin.
      Daca da, sa imi spui, daca nu, sa imi spui si asa :)))
      Pupici!

      Ștergere
  5. Sa traiti, am inteles!!!!! Erika. Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  6. VASI, am executat toate instuctiunile primite {multumesc] si evolutia este urmatoarea: au aparut noi lastari jos , la baza tufei, doi dovlecei par ca vor sa se dezvolte, arata ca niste bame, frunzele si florile s-au inmultit, dar , doamne, nu par a fi nici pe departe dovlecei..... nu seamana. Am impresia ca e cu totul altceva:; frunza e catifelata, rotunda , cat palma, florile albe, ca o palnie, cat nuca .... Oricum, daca toamna va fi mai lunga, poate voi dezlega misterul. Acum ploile ne cam dau bataie de cap si in zona Aradului. Si seminta era ciudada, dreptunghiulara. Poate ma lamureste cineva daca este dovlecelul dorit de mine [soiul cel lung care taiat, regenereaza] Pe plic scrie : dovleac la metru , soi: sicilian snake , lagenaria longissima.Multumesc anticipat, dragutelor! Pupicei dulci! ERIKA

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Erika, aici nu ma pricep deloc, pentru ca eu am avut acum aniiiiii ceva de genul asta, dar clar nu mai tin minte nimic. Poate alta cititoare mai priceputa.....
      Pana la urma o sa depistezi singura, dar ar trebui, cred ca acoperiti noaptea cu o folie, zic si eu :)), vad ca este cam frig si au cam stagnat toate.
      Pupici!

      Ștergere