joi, 26 iulie 2012

Seminte de morcovi

Semintele de la morcov se recolteaza in anul al doilea de plantare. Pentru acest lucru, toamna, se pun ochii pe doi-trei morcovi frumosi si sanatosi, atunci cand ii scoatem din pamant sa ii punem la pastrare. Ii punem in nisip, ca si pe ceilalti, le punem o funtita, ca sa nu ii consumam :)) si primavara, ii replantam. Acestia vor face floari, care vor face seminte, care vor fi recoltate de noi, in momentul in care florile se usuca :)) Simplu, nu?
Stiu ca pot fi lasati si in pamant, dar se zice ca asa ar fi mai bine. Puteti sa ma contraziceti, daca nu este asa :))
Morcovii, initial, au fost de culoarea alb si rosu, insa cu timpul, gradinarii sau natura, au obtinut culoarea portocalie a celor de azi. Eu am avut acum trei ani un soi stacojiu, superb, dar nu m-am organizat cum trebuie sa opresc seminte de la ei, asa ca acum imi pare rau....dar asta e.
Deci aici puteti face schimb de soiuri diferite de seminte de morcov si puteti sa va spune impresiile despre acestea radacinoasa.

Faceti schimburi cu dragoste!!!

17 comentarii:

  1. Mie nu mi sa facut morcov anul acesta orcit am insistat cred ca a mincat ceva semintele,si nici la telina nu am avut noroc si o ador ALINA

    RăspundețiȘtergere
  2. Alina, schimba semintele si mai poti semana si acum. Nu le planta foarte adanc. Telina este mai pretentioasa si acum nu mai ai sansa.
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Si samantza aceea pocotalie de unde ai procurat-o??Eu[Sanda biensur]am comandat asta primavara morcovi negrii dar desi sapa si apa au primit sant amarati rau adica frunzele au o inaltime cam de 12 cm si sant doar cate3-4.Acu, ce-i drept e drept n-am mai avut nu stiu cum tre' sa arate.Voi vedea peste vreo luna..Da' scria la carte ca-s ultra de binefacatori si m-au tentat...'oi vedea.
    pup!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sanda, morcovii portocalii sunt Nantes, cei de pe piata, obisnuiti, dar daca vrei sa spui cei stacojii, i-am luat de pe site-ul seminte.de , impreuna cu alte feluri de legume( asta se intampla acum cativa ani), dar nu am pastrat seminte. Dar acum m-am mai luminat la minte si vreau de toate soiurile pentru anul viitor, de aceea ma documentez de pe acum, ca sa nu ma ia pe nepregatite.
      Eu am pus morcovii, anul acesta, intr-un strat lasagna ( vezi pe blogul celalat)si asa bine cresc in pamantul acela puf, cu multe frunze uscate...
      Tu nu i-ai tuns pe ai tai?
      Pup!

      Ștergere
  4. Eu nu pastrez seminte decat de la fasole[obligatoriu!-ma omoara Shefa mea directa si personala] si rosii. In rest morcovii,prostanacii,patrunjeii,castravetii ,imi cumpar in fiecare an samanta gata tratata.De ce sa ma tot minunez ca nu rasar??Ii seman, ii acopar si stiu ca ies.Si nici nu-i tund.I-am tuns[cosit] intr-un an si mi s-a parut ca asa de incet se misca[si eu sant o panicoasa...eheee] asa ca de atunci m-am lipsit de placerea asta.Si daca nu-i raresc[ca se-ntampla]ii curat pe cei mici si-i bag la borcane si-i fierb in BM cam 1ora fara conservant si alte alea si iarna ii rastorn in ciorba direct [cu putina sare].Cunosc site-ul ala ,de-acolo mi-am comandat scortonerele ,dar m-am luminat tarziu si le-am primit abia la-nceputul lui Mai.De aia nu-s prea neca' ca nu-s rezultate prea fantastice.Si asa ,gasca mea e cam recalcitranta la tot ce apare nou prin pivnita.Ei mai merg si pe principiu :-tu le-ai pus tu sa le mananci...Viatza..uf,uf,mai,mai!! Eu stiu ca toate zarzavaturile astea de o anumita forma se pun in mustul zapezii ca sa ai rezultate bune.
    Am rezolvat cu Goji:- mi-am luat un pumn de fructe si le-am inghesuit intr-o ghiveci cu indicatia:-sa ne vedem la primavara!!Acu'- de capul lor,sa le vedem!
    Am sa studiez stratul de lasagnia[are si ceva carnita??-nu de rama]
    dar eu in afara de gunoi nu prea ma omor cu alte combinatii.Darrrr,caci exista un 'dar' daca ideea mi se va parea superkalifragelistic-a ...maiby,baby...Pupam!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sandi, stie shefa ta ce stie, ca fasolea este legume cu cei mai multi antioxidanti. Asta inseamna tinerete fara batranete:)))
      Gasca ta nu stie ce noroc au cu tine, asa sa le spui din partea mea.
      De scortonera trebuii sa ma uit pe goagle ca nu am stiut, dar vad ca esti pusa la punct cu toate noutatile, bravo tie!!!
      Ma bucur ca ai rezolvat( bine pe jumatate deocamdata) cu gojii, sa speram ca si rasar. Eu sunt "prizoniera"de cateva zile bune la tara si nu am vazut culoarea supermarketurilor, dar am sa caut si io. Eu am trei randuri de morcovi, unii acum doua zile au rasarit si daca fac baby morcovi pana la iarna, voi fi fericita :))
      Studiaza stratul lasagna si sa vezi ca o sa te incante!!!
      Pupicei!!

      Ștergere
  5. M'da ! plantele cantatoare sant de folos:vara te gaseste dupe miros,si iarna, bune la incalzire..Ooooohoho!!! fi convinsa ca ei stiu cat pretzuie asa podoaba la usa lor,dar ma tin ei in suspans pe inserat ca sa nu mi-o iau in cap
    Cat despre Goagle si alte chestii-fac si eu ce pot,-cand nu pot ,plang la copii sa-mi arate,sa ma dascaleasca...
    Anul trecut am mai pus si eu un rand de morcovi dupa 15 iunie si am prasit niste putze de minor si mi-am promis sa nu mai fac...Ce-i din prima-vara,E!!Ce nu, muncesc mai degeaba si pe o caldura ca asta nu se merita .Si noua ne ajunge, sa dau si la kopil si de comercializat daca vreau,[nu traiesc din asta]sa-mi fac si conserve,si sa-i las si vecinei partea ei ca plata pentru gradina ei.Inainte aveam si neste clienti de noapte si veneau si ei la-mpartit[nu!, la munca nu!]da' au murit,...si tot mi-ajungea..
    Am conspectat stratul acela minunat:-corecteaza-ma daca am priceput ca curca la lemne!Deci un rand de fasole,un rand de morcovi,un rand de flori...era vorba de aranjamentul de suprafata,nu de straturi de compost,pamant si alte cele...Sau am priceput in gura...Eu mai pun asa,salata, ridichi, spanac...Si fac cate un talmes-balmes numai bun de criticat de cine n-are ce face...Dar eu il fac, eu il desfac...si mi-l si mananc cu tot neamu' meu..
    Cat despre Goji,eu asa i-am propus sa ne vedem la primavara,..daca e mai harnicutz poa'sa ne vedem mai iute..cum va vrea Doamne-Doamne
    Paaa!!pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fetita, stratul lasagna este stratul cu multe straturi in compozitie, de hartie, cartoane, cenusa, frunze uscate, iarba verde....iar cartoane si o tii asa pana ajunge de inaltimea considerabila. Stratul este marginit de blani vechi si poti sa te fatai pe langa el, de jur imprejur. Dupa ce incepe sa se descompuna va scadea, iar in primavara pui un strat superb de compost sau pamant bun deasupra si semeni ce vor muschii tai. La baza stratului am pus tigle sparte sa nu vina cartitele.
      Asa poti sa dai o utilizare unei zone din prejurul casei unde nu crezi ca poate vreodata creste ceva. La noi este cate o zona din curte unde este numai huma si este asa clisos ca nu poti baga o casma in el, sau in zonele cu multa piatra...
      Eu sunt foarte incantata de acest tip de gradinarit.
      Pupicei!

      Ștergere
  6. Aaaaa!!!capu' mic, spatiu mult:ma prind greu!!Si recunosc:n-am citit tot!Considerabil de multa munca...Mult respect 4you...Dar eu sant o leneshaaa....S-apoi pe acia nu se pune cazu' asa:pamantul e bun,si daca pun gunoi, mai tre'apa si munca[ambele la greu]Adecatelea pe la noi si unde nu pui ceva si tot creste[macar o buru']Asa ca mai grijesc oasele pentru mai tarzior, ca nu se stie;fete n-am facut, poa'tre' sa ne grijim singuri...ce stii?Muschii mei n-au prea vrut niciodata la gradi';dupe capsoru' meu ar fi trebuit sa fiu macar contesa intr-un castel pe Riviera,si singurul gest trebuia sa-l fac cu degetul:fa aia ,fa aia..Dar soarta crunta mi-a scos in cale o mustata si neste oki verzi si acum fac gradinarit cu mai mult sau mai putin spor[vremea].Norocul meu ca daca pun o samanta, iese ceva si asta ma face sa ma uit la manutzele astea doua ale mele altfel decat daca eram contesa...ce sti ce trebuia sa fac atunci cu ele..Acum glumesc ,dar te respect pentru cata munca tre' sa depui acolo la tine ca sa faci din clisa aia ,aluat de paine.Cred ca si vecinele tale pe ascuns, te admira si pe ascuns te si copiaza ...Si cred ca la cei ca tine se aplica treaba aia cu :-omu' care sfinteste locu'.
    Muschii mei ar vrea ca atunci cand as semana niste banutzi d-aia galbiori de 1 ban sa recoltez tot la 2 zile bacnote de 100RON.Si atunci as risca si a-II-a insamantzare,si iti inchipui cu cat drag as sapa si uda si...[am luat-o pe aratura si n-am pus canepa indiana-de la canicula??]

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sandi, cred ca esti mai fericita cu pamantul sub unghii decat contesa sa te plictisesti de moarte :))
      Eu sunt de principiu ca tre sa ajut pamantul si sa ajut la realizarea macar a unei linguri de sol cum mai glumesc la mine la servici cand facem claca la rupt cutiile de carton pe care asa le-am fi aruncat aiurea.
      Asa vin acasa cu multa maculatura si dau cu ea in aceste straturi, apoi vin cu sacii de frunze uscate de pe drumul nostru catre casa, care este o serpentina plina cu paduri.. si de acasa mai intervin cu dejeurile menajere biodegradabile care le colectez separat intr-o cutie. Cam asa..in mare.
      Strat peste strat se formeaza solul :))
      Morcovii au crescut foarte frumos intr-un asemenea strat si castravetii si vinetele.
      Vecinii mei nu au nimic de a face cu acest tip de gradinarit. La ei si mazarea este o curiozitate pe care nu au cultivat-o vreodata in gradina.Dar eu nu prea stau la discutii cu ei, sunt mai padureata din punctul acesta de vedere, pentru ca la noi vecinii stau la barfa in drum...

      Si eu am 2 baieti si nu fete :))
      Pupicei!!

      Ștergere
  7. Dar nu mi-ai explicat de ce tunzi morcovii??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai tund morcovii ca sa se dezvolte radacina mai bine, si nu frunzele. Asa stiu " din batrani" si de pe net ( ha,ha,ha ca batranii s-au cam smekerit si nu mai dau sfaturi de gradinarit, mai mult cu politica...)
      Pup!

      Ștergere
  8. Da!!probabil..Si noi am primit un sfat acu'vreo 10 ani, cum ca..dar rezultatul a cam lasat de dorit si de atunci nu ne-am mai facut de lucru.Probabil ca ai avut ceva rezultate mai spectaculoase, de mentii metoda.Acu' cu mintea mea putzinica in care au mai ramas inca spusele D-lui de botanica din clasa a6a, stiu ca frunza e bucataria plantei;si daca n-are o bucatarie planta sta pe loc pana isi face alta...Da' aia erau morcovii din '69-'70...
    Oricum 'je' nu aplic treba asta.

    RăspundețiȘtergere
  9. Acu' chiar ca m-ai facut curioasa!!Da' ce fel de oameni sant vecinii aceia si ce fac ei cu gradinile[ca banuiesc ca exista gradini] sau cu pamantul in general[ca banui ca toti au bucata lor]??E o zona pomicola?Sant marea majoritate batrani??
    Sa va traiasca baietii si sa va bucurati de ei??

    RăspundețiȘtergere
  10. ERATA:la ultimul comentariu,ultima fraza,in loc de -!!- s-a inserat gresit -??-.Cu scuzele de rigoare din partea scriitoriului,se va citi...-'de ei!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. EEE, Sandi, nu le tunzi de tot, lasi inima...Dar stii cum este, daca nu ai incredere intr-un lucru, nu il faci...decat sa stai cu frica, mai bine nu.
      Vecinii mei sunt din cei care pun in pamant ca sa se afle in treaba, ceva fasole, ceva ceapa si rosii care se manesc obligatoriu, nu au notiunea de soiuri sau culori sau recoltare de seminte. Daca se face, bine, daca nu, nu a vrut Domnul.
      La noi cu pomii fructiferi, prune multe( iu,iu,iu) si fanul..
      Cine se mai pricepe sta mai departe de mine si nu ne intalnim la discutii. Eu la servici discut cu colegele, carora le-am facut capul cat o banita, cu ele fac schimburi si mai plantam flori pe terasa laboratorului unde lucrez eu.
      Sarumana de urari!!!Am un baiat de 21 ani student la arte si unul de 17 la liceu de mate-info. Sunt foarte, foarte mandra de ei :))
      Pupicei!!!

      Ștergere
  11. Vand seminte de Legume
    Redescopera aromele inconfundabile a legumelor de altadata. Semintele noastre de legume provin doar din culturi Biologice si sunt atent selectionate,pentru a asigura prospetimea si viabilitatea. Satisfactia dumneavoastra este prioritatea noastra. Va stam la dispozitie pentru intrebari la E-mail:office.semintedelegume@ymail.com
    ne gasiti aici
    http://www.semintedelegume.aaz.ro/
    sau aici
    http://semintedelegumeheirloom.wordpress.com/

    RăspundețiȘtergere