luni, 23 iulie 2012

Seminte de flori

Semintele de flori sunt o nebunie!!!!
Asigurati-va ca aveti cele mai folositoare plante companion din gradina, galbenele, craite, condurasi, busuioc, limba mielului si ....stiti voi mai bine :))
Semintele se recolteaza cand florile sunt uscate, dar trebuie sa despartiti semintele de petalele florii, deoarece acestea pot mucegai si va pot induce in eroare cu privire la numarul de seminte.
Uneori sunt cam greu de gasit, am si eu un caz, dar cu mare atentie si rabdare, cred ca vom deslusi enigmele.
Cred ca am reusit sa deosebesc vreo 3 seminte de tataneasa si sa le pun intr-un ghiveci cu pamant, ca sa vad daca incoltesc.






Este important sa notati, inafara de denumirea lor, daca sunt plante de umbra, de soare, daca vor multa apa sau traiesc si cu mai putina, daca sunt invazive sau nu....lucruri care trebuiesc cunoscute atunci cand le alegi pentru gradina ta.
De exemplu, eu am de dat seminte de galbenele, de craite portocalii sau galbene, cipru de gradina, stir decorativ sau nemtisor, flori care rezista foarte bine la seceta. Ciprul de gradina este minunat pentru garduri vii, fac seminte, milioaneeeee, dar acolo unde au fost plantele mama, nu in toata gradina. Eu le-am lasat pe toate si sunt minunate (am sa pun poze pentru exemplificare, sau puteti sa-l vedeti aici
Stirul decorativ va face senzatie in gradina de legume, care pe langa verdele predominant, acest mov- grena, se poate distinge din departare. Face o tulpina foarte groasa si creste pana la 2 metri. Si din acesta se poate un gard viu...instant.
Despre bulbi sau frunze, voi face o postare separata.
Intrati si spuneti-va povestile florilor voastre! Ce doriti si ce aveti de dat?
Nu uitati, pravalia se aprovizioneaza mereu :))


68 comentarii:

  1. Felicitari pentru blog. O idee minunata!
    Am si eu o întrebare. Cum adun semintele craitelor, daca la noi le ploua de le mureaza? Nu prea sînt uscate niciodata...

    RăspundețiȘtergere
  2. Maya, daca le vezi totusi uscate, taie cateva flori si leaga-le si tine-le aplecate sa se usuce undeva unde nu ploua, magazie ceva...
    Sigur vei putea salva. Ce culori ai?
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. felicitari pt blog alina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alina, multumesc!!!
      Ai facut inventarul la seminteturi?
      Vezi ca am o prietena care are pasiune mare pentru gloxinii, te pun in legatura :""
      Pup!

      Ștergere
  4. Anul trecut am adunat seminte de galbenele,craite ,balsamine pe trei nuante,regina noptii,plus altele.

    Anul asta cand sa pun de rasad ,mi-am dat seama ca in toata gradina era plin cu de toate ,asa ca pe parcurs ce faceam plantari le raream sau le duceam unde era nevoie.
    Mama cand ma auzea ca mai pun de facut ceva rasad de flori ,imi zicea:tu ai gradina de legume sau de flori?
    cu greu le-am jumulit acolo unde imi stateau in cale,in afara ca dau bine in gradina ,dau si o mana de ajutor la binele ei .
    Craitele le las sa creasca pe unde au vrut ,acum le mai jumol din ramuri si le dau la gaini,zice ca ar face bine la ouat.
    Stirul este interesant.
    Cam astea flori am eu
    http://rami86.sunphoto.ro/Flori_in_gradina_de_legume_2011
    Succes in tot ceea ce faci!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mihaela, stiurul este foarte impunator si da asa bine in gradina, mai abitir ca alte flori. Pot pune deoparte seminte, pentru ca sunt flori nepretentioase si ai sa fii incantata.
      Craitele le poti toca in gradina, la baza plantelor pentru ca aceasta planta este ingrasamant verde. Nu stiam ca este buna pentru gaini, dar sa stii ca am sa le dau si eu, macar sa vad cum vor evolua :))
      Pupici!

      Ștergere
  5. Abea astept sa fac schimb sau sa cumpar alte gloxinii prin blogul tau ,eu am gloxine rosu cu alb, rosu, roz, alb, mov inchis si atit din pacate,ALINA

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alina, am sa fac o pagina separata cu gloxinii si gata, trecem la treaba :)))
      Am vazut ca sunt multe fete pasionate de aceasta floare.
      Puup!

      Ștergere
  6. Portocaliu mai închis si mai deschis, si rosiatic-caramiziu. Unele mai marisoare, altele mai micureze. O sa încerc cum ai spus. Multumesc!
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Maya, am avut si eu din cele rosu-caramiziu si la mine se formau tufe frumoase, cele portocalii cresc mai inalte, mai rebele asa.Oricum este foarte folositoare in gradina, mai nou am invatat ca este buna si pentru gaini, favorizeaza ouatul :))
      Eu tai tulpinile care ma supara, le maruntesc si le presar la baza rosiilor, pentru ca este ingrasamant verde.
      Sper sa mearga metoda:))
      Pup!

      Ștergere
  7. Prezentam arrrm'!!Soooldat Sanda la datorie!!Am lipsit la apelul de seara-cauza :nepotul ungur[Sf GH]
    Sa prezentam si viitoarea marfa:
    -margarete mari
    -Begoane galbene[3cartofi]
    -rosii[3carofi]
    -hibiscum chinezesc[seminte]
    -petunii rosii si alte culori
    -menta ornamentala
    -cleome
    -cimbru[acusica se coace]
    -vreo cateva cepe de dalii[la toamna]
    -roinita
    -si habar n-am inca ce, ca m-ai luat repede si inca n-am facut inventarul;
    -si astea dupe cum le vine timpul iubitele mele nepoate nu asa ...pe repede inainte ,dar ca sa se stie;
    ...Si raman la vorba mea:-cine are stiinta de o goji si o kaki...saru'manusitele si rog sa se laude acia asa,sa stiu si eu sa fac un apel[ca le voi griji ca pe ochisorii din cap]
    Am sa dau o tura sa fac inventaru',da' maine ,ca azi ma duc la vot.
    Aaaa... si mai am si ceva[daca le gasesc]-urzica decorativa[cred ca
    stiti de care-de acele colorate]-ca am uitat sa le pun in primavara si le-am inghesuit de vreo 2 saptamani intr-un ghiveci[poate ies]
    Si daca vrea cineva mai am mamarute galbene,gandaci de colorado si niste grauri ticalosi care-mi mananca zmera...
    Va pup si revin cu ce mai gasesc...

    RăspundețiȘtergere
  8. Aaaa da!! Sanda eram!!pupicioi...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deci asa ceva....!!! Ca ma si speriasem un pic, unde este Sanda, cea mai glumeata si simpatica bunica dintre comentatoarele mele de succes? Si ea apare cu tolba plina...
      Deci, din start eu vreau 3 gandaci de colorado, dar fara dungi daca se poate :))))
      Am sa ma interesez de dorintele tale incepand chiar de maine.
      Si eu as vrea urzica decorativa"))
      Astept sa revii!!!! Pup!

      Ștergere
  9. Of !!A trebuit sa ma duc la Sf.GH.Pentru ca noi santem oameni de soi bun[nu soiosi-NU,NU]asa cred eu cel putin, si asta conteaza..si kopilul fiind 50% neam bun a facut o bronsita cu cevasilea complicatii si asa am devenit bunica de companie,timp in care am jucat pacalici,razbel,biliard,nu te supara fra',ne-am duelat cu tacurile am citit lecturile cu care i-a-mpovarat ticaloasa de "doamna".Am vrut sa-l invat si 'duric'[un fel de 66] si alte jocuri ,da' ne-a prins tata-su si am incheiat un armistitiu pana la urma,eu cedand ca sa nu pierd viza de Sf.GH.
    -Deci: colorado fara dungi inca nu livrez[am putini,sant sub observatie inca ,si nu-i scot inca pe piata]
    Vom rezolva cu urzica,e f marunta samanta; ti-o pun intr-un plic cata mai am ca nu se simte la pipait si ti-o trimit.Gaseste o cale si zi-mi adresa.
    A!hibiscusu' ala se mai cheama si "nalba venetiana"si poti s-o tii si-n ghiveci.
    pupam...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Esti o bunica grozava!!!! Asta este un lucru pentru care imi place de tine!!!
      Am avut intr-un an rabdarea sa pun lastari de urzica decorativa intr-un ghiveci mare si s-au facut atat de luxurianta, ca intorceai capul, obligatoriu...
      Sunt un pic dezamagita cu gandacii de colorado, dar asta e, nu toti au noroc in viata!! :))
      In gradina de legume nu ai facut inventarul, io acolo astept sa vad bunaciuni...?
      Deci, adresa mea o sa o gasesti la Contact.
      Pupicioi!!!

      Ștergere
    2. M'da! Gandaci ....ai grija ce-ti doresti...
      Am neshte fasolica de tufa,subtire ca tigara care nu face atze...deocamdata,..vad ca nimeni nu zice nimic de plante cantatoare si amirositoare.

      Ștergere
  10. Am busuioc nemtesc cresc inalte si au flori rosii miros super ,eu numai cu radacini nam prins nu stiu daca se poate din seminta ,ALINA

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alina, este vreo diferenta intre cel nemtesc si cel obisnuit de mancare?

      Ștergere
  11. Da! acusica vad :cand zic "soi bun" -cica: ala-i OM care raceste vara.Nuuu??

    RăspundețiȘtergere
  12. Da acesta nu se consuma la mincare ,ai are un miros tare puternic cum ies frunzulitele miroase frumos ,si creste mai inalt decit cel obisnuit ,mie ini place cind plivesc florile de pe linga el ii simt mirosul ,poate fi folosit si ,ca gard viu dintro radacina se intinde si nu e pretentios .GATA CU LAUDA ALINA

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alina, inseamna ca am si eu din acela, numai ca nu stiam ca se cheama asa.
      Sa mai studiezi ofertele si sa spui si tu ce-ti doresti :))
      Pup!

      Ștergere
  13. Doar seminte de rosi de la tine ,si astept gloxine .ALINA

    RăspundețiȘtergere
  14. Ce-i acela "cipru de gradi'??.Sa-mi explicati si mie ca n-am auzit pana acushica...Please...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fetita ciprul de gradina este foarte tare. Il vezi aici:
      http://vasi-gioni.blogspot.ro/2011/09/ciprul-de-gradina-o-splendoare.html
      La anul preconizez un gard viu instant..langa niste vecini " superbi", daca ma intelegi. Este atat de modest ca merita tot respectul.
      Iti trimit daca vrei si iti place.
      Pup!

      Ștergere
  15. Eu am multe de dat.Am 2 albume facute.daca va place ceva,cu drag dau si la schimb. Mai am de aaugat destule la album :P
    aici:
    http://davidoctavian.sunphoto.ro/De_dat_seminte_si_plante
    si aici:
    http://davidoctavian.sunphoto.ro/SEMINTE_LEGUME_-_DISPONIBILE
    Si,daca mai vedeti si altceva prin celelalte albume si va place,doar spuneti si, daca am in plus,va dau cu placere :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da stiu ca ai ceva rosii!!!!!!!!!!! Am sa iti fac si eu cu ochiul pentru cateva seminte"))
      Cred ca bati recordul la soiuri!
      Pup!

      Ștergere
    2. aaaa,sunt departe de recorduri.Am o prietena cu vreo 80 de soiuri de rosii :)
      dar ma straduiesc sa o ajung din urma :P

      Ștergere
    3. Victoria, mi-ar placea sa ne spui in mare povestea ei, cum a reusit acest record si daca are un soi preferat.Probabil este o super gradinareasa :))
      Pup!

      Ștergere
    4. pai din minunile din gradina ta eu stiu ce vreau: C A L D A R U S E. si dc nu vrei nimic de la mine (zau dc iti lipseste ceva :( ), cred ca banii sunt cei mai buni. ca la astia nimeni nu are surplus:). irina

      Ștergere
  16. VICTORIA am vazut legumele tale si as dorii sieu sa cumpar de toate ca sunt incepatoare si nu cred ca as avea ce sa dau la schimb astept raspuns ALINA C

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Alina.Intra pe albumul meu,iti notezi ce vrei si imi scrii mail la mariusvicky@yahoo.com

      Ștergere
  17. VICTORIA am trimis mail cu ce vreau si adresa mai vorbim ALINA

    RăspundețiȘtergere
  18. Am intrat la acest articol sa vad si eu ce-i acel cipru de gradina,ei si ce mai m-am luminat,noi le spunem bradut,am si eu o multime,mai ales la strada,nu sunt pretentiosi la seceta,dar daca sunt udati cresc mai bine 1,5 m,mie imi plac foarte mult mai ales ca rezista pana toamna tarziu in vegetatie.Craite am si eu si pitice si mari,la prima tura de seminte cel mic a dat iama prin semintele mele si mi-a amestecat craitele cu semintele de pastarnac,le-am mai separat eu, dar nu am avut rabdare cu toate,ei sa vezi la primavara ce frumusete de pastarnac imi iese asezonat cu craite pitice!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ciprul de gradina ne uimeste pe zi ce trece. Are un farmec aparte cand este des, isi tine umbra unul la altul si formeaza o bariera de nepatruns, daca vrei sa faci gard viu.
      Clar raman fidela:))
      Craitele mele sunt uriase si de aceea le tund si le toc,pentru ca vor constitui un ingrasamant verde traznet pentru la anu'.
      Pup!

      Ștergere
  19. Ei sa sti ca la gard viu din bradut chiar nu m-am gandit sa fac,am sa iti urmez sfatul, si in toamna am sa-i iau samanta si o scutur pe langa gard.
    La craitele si eu le pun pe gramada de compost cand se usuca,dar cat sunt in vegetatie mereu le jumulesc din frunze si fac macerat din ele,este foarte bun pentru insecte la legume.
    PUPICI.

    RăspundețiȘtergere
  20. AAAAAAA,si daca vrei craite pitice sa imi spui,am galbene ,portocalii si grena!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa scuturi multe, ca la mine, unde am avut plantele de anul trecut, s-au scuturat exact in locul acela, nu au zburat deloc, si s-a format un soi de padure care este bestiala, cred ca au rasarit mii de seminte, dar cele mai puternice s-au inaltat si au devenit luxurianti.
      De craite stiu ca sunt valoroase si cred ca grena mi-ar placea pitice, ca am mai avut si le-am pierdut, ca cele inalte ale mele, se cam cred sefe:))
      Defat orice culoare ca ele isi au rolul lor si isi fac treaba bine, indiferent de nuanta.
      Pupicei!

      Ștergere
  21. Am de vanzare trandafir de dulceata,arbusti Aronia,Goji,pomi Paulownia si Kaki.
    http://rami86.sunphoto.ro/De_Vanzare

    RăspundețiȘtergere
  22. imi plac asa de mult florile, incat m/am mutat la tara. Este greu pentru ca am trait doar la bloc, sper ca voi trece peste iar dragostea pentru natura va invinge.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu am crescut la bloc, dar nu se compara cu o casa la tara:))
      Sa vezi ca o sa inveti multe din experienta....
      Cand te impotmolesti, intri la noi si intrebi, ok?

      Ștergere
  23. Iti multumesc ca mi/ai raspuns.Am cumparat acum un an casa aici la tara in Vrancea, desi cateodata este destul de greu, modest spus, mi se pare raiul pe pamant. Am cumparat foarte multe pliculete de seminte de flori si de legume, am plantat pe putin 20 de copacei fructiferi, un tei, o tufa de iasomie,doua de liliac, zarzavaturi de toate modelele, dintre tot ce am plantat - la flori au rasarit cateva craite, regina noptii, petunii, gura leului si garofite - Brocolii, conopida, sfecla rosie si pepenii nu au iesit. In schimb morcovii, ardei grasi, capia, castravetii, gogosarii si rosiile au fost din abundenta. Anul trecut in primavara in gradina din fata casei au rasarit, pot spune - m-au invadat narcisele, lacramioarele si zambilele, as vrea sa le mut in mica livada, printre copaci, este bine sa le mut inainte dupa inflorire?
    Am cumparat trandafiri cataratori, de dulceata si simpli, am mai primit cativa de la o colega, le/am plantat in luna august.Am strans seminte de magnolii pe care vreau sa le pun la incoltit, am sa strang la vara si seminte de albizia julibrissim, pe care sa le pun la incoltit, in februarie am sa caut gard viu buxtus , forystitia s.a, pentru a le pune la prins in ghiveci, am strans si cateva seminte de trandafir chinezesc, zorele, curmal, lamai, grefe s.a pe care sa le pun la incoltit.Din pacate bradul pe care l-am cumparat anul trecut mi/a inghetat, iar pentru asta incerc sa aflu cum se inmulteste bradul, si alte specii pentru a le planta in curtea din fata casei.
    Pana nu termina copilul facultatea nu pot sa/mi permit mai mult. Tot ce pot face este sa aflu cum se inmultesc si se ingrijesc, toate plantele pe care mi le doresc. Raiul este aici langa noi.
    Iti multumesc inca o data pentru ca mi/ai raspuns. Si daca pot sa/ti trimit poze cu gradina mea.
    pupici.CAMI

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cami,
      lasa-le sa infloreasca sa scoti cand se usuca tija. le faci inventarul( ha,ha,ha) si le muti in octombrie-noiembrie.
      Zorelele te vor invada si vor fi greu de scapat de ele, asta daca iti vor intra si in gradina de legume. Asa am patit eu :(
      Inspira-te din postarea mea din blogul celalalt, si tot la fel se inmultesc si coniferele:
      http://vasi-gioni.blogspot.ro/2012/06/cum-se-inmulteste-buxusul.html
      Si eu am un baiat la facultate si unul in liceu si stiu ce greu este.....
      Daca vrei sa imi trimiti poze, trimite-le la adesa de mail din contact. Abia astept!

      Ștergere
  24. In primavara am fost in padure si am adus lastari de zmeura, dar caldura i-a uscat, pot spera sa se fi prins? Capsunii, s/au prins pentru ca am avut cateva capsune. Am pus si cateva seminte de catina si soc, sper sa se prinda.
    Pupici.CAMI

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cami, nu cred ca mai ai speranta....am patit si eu cu zmeura, la fel, tot din cauza secetei.
      Soc am, catita nu, desi imi doresc.

      PS.
      Ai citit celalalt blog al nostru plin de sfaturi?
      http://vasi-gioni.blogspot.ro/

      Ștergere
  25. Multumesc pentru sfat. Am Citit si celalalt blog. Nu prea m/am ghidat dupa luna, plina , in crestere, etc. dar cand am pus seminte in pamant intotdeauna au incoltit. Sper ca ai primit emailul cu poze. Si daca pot sa ti timit seminte in plic prin posta e ok. am posta langa servici. Iti pot trimite si eu seminte de care te intereseaza, bine inteles daca am soiul respectiv. O intrebare bradul se inmulteste ca buxul?
    PUPICI CAMI

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cami,
      am primit pozele, sunt grozave! Stiu ca e greu sa te ghidezi dupa Luna, si eu am cam abandonat:(
      Ai cumva seminte de ardei gras Export? Este un soi extratimpuriu. In rest, am....
      Tu te referi la bradul ca cel de Craciun sau la specii precum ienupar sau tuie? Eu despre cele din urma ma refeream.
      Pupici!

      Ștergere
  26. Am ardei gras Yolo Wonder.
    Daca iti raman seminte de flori, poate imi trimiti si mie. Eu am :petunii, alisum, garofita de gradina, gura leului,nalba, garoafe chinezesti, carciumarese, craite, brumarele, fluturas, carciumarese, balsamina,gherghine.
    Pupici! CAMI

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cami, aceei sunt soiuri tarzii si rosii am si eu, o groaza!!
      Iti place ciprul de gradina? Aici am o poza:
      http://vasi-gioni.blogspot.ro/2011/09/ciprul-de-gradina-o-splendoare.html
      Noi suntem foarte incantati de el, se face tufa mare si poti face gard viu, pentru un an bineinteles, din el.
      Craite ai pitice? Eu am uriase, se fac inalte de peste 1,5 m si pica pe pamant...:( Regina noptii mai am, niprale, nemtisor, salvie din cea mov( care este condiment). Cam dinastea....
      Imi spui daca ei dori ceva:)) Seminte de salata mai sofisticata, rosie, creata, ceva ai?
      Pupici!

      Ștergere
  27. Am cumparat din piata seminte de tot felu, am si craite pitice.
    Acu mi/am suflecat manecile sa ma apuc de treaba, iar in paralel sunt cu ochii pe jurnalul de gradina, sa stiu cum sta treaba si de unde incep.
    Anul trecut brocolii si conopida a cresc putin, adica au crescut cat pumnu si nu stiu de ce.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cami sa te uiti atent la soiurile pe care le pui. Daca nu le-ai pus cand a trebuit si daca or fi prins caldurile....Dar nu renunta, citeste despre ele si incearca din nou si da-le atentie mai multa:)) Daca ai cumparat rasaduri nici nu stii ce soiuri au fost, de aceea te sfatuiesc sa faci singura rasadurile. Pupici!

      Ștergere
  28. La concluzia asta am ajuns si eu, dar vreau sa stiu daca este bine sa folosesc camera pe post de solar? Camera e luminoasa, buna, dar nu am soba,ca sa fac caldura

    RăspundețiȘtergere
  29. Multumesc pentru sfaturi.Pupici. Cami

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fetita, nu o poti folosi pe post de solar si sa iti spun de ce.
      Solarul are toate partile luminate si soarele incalzeste si se formeaza o atmosfera favorabila. In camera nu poti pune decat niste plante langa geam, dar cand soarele trece pe partea cealalta, gata lumina necesara. Daca nu ai caldura, nu o poti folosi nici la rasaduri:(
      Eu fac rasadurile in casa, la caldura si langa fereastra, apoi le mut in solar sau in gradina. Spre primavara, cand se mai incalzeste in solar, le mut acolo, pe etajere, sa mai scap de ele, din casa :)) si sa nu se alungeasca dupa lumina. Cand se incalzeste vremea le plantez in gradina sau in solar, rosiile adica...Pana atunci in solar pun salata, spanac, ceapa si ridichii.
      Ai facut rasaduri pana acum? Stii cum se fac?
      Pup!

      Ștergere
  30. Nu am facut rasaduri, si nu stiu cum se fac. Am stat la bloc pana acum un an. Am avut doar flori de apartament de cand ma stiu. Deci nu se compara cu ce ma confrunt de cand m/am mutat la tara, anul trecut am cumparat rasaduri ,,cumperi una iese alta!". In fine pana la urma tot am avut productie de legume in gradina.
    Azi am cumparat seminte de tot felu, legume, flori, etc.
    De luni ma pun pe semanat.
    Am gasit si eu site/ul cu fazele lunii,
    Sper sa ma descurc.
    Pupici. CAMI

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cami, iti amintesc sa te uiti pe spatele plicurilor sa vezi data de insamantare, ca nu toate se seamana in aceeasi luna, da?
      Pup!

      Ștergere
  31. Vasi, de ceva timp iti citesc sfaturile, am si primit seminte de la tine (multumeeesc) dar as vrea sa stiu si eu ce iti doresti tu. Ce seminte? Ce plante? Deci...ce isi doreste Vasi sa mai planteze si nu are inca? Pupici. Roxana.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Roxana, am o groaza de seminte si imi doresc deocamdata trei lucruri: seminte de swiss chard, un soi de salata colorata, seminte de creson si un butas de pyrachanta rosie. Asta azi, ca maine poate mai vreau altaceva.....ha,ha,ha!
      Mai vreau sa am putere sa pun din toate speciile pe care le am azi in " gestiune".
      Tu ce iti mai doresti? Poate am io:))
      Pup!

      Ștergere
    2. Vasi, multumesc pentru oferta. Eu sunt cu dorintele la inceput (deci am deja o lista cu ce vreau sa mai plantez candva)...hi,hi, dar totodata sunt multumita cu tot ce am primit anul acesta si cu ce am mai cumparat, asa ca pentru anul acesta o sa stau cuminte. Cum ai spus si tu, deocamdata vreau sa am putere sa plantez ceea ce am deja.Te imbratisez cu drag. Roxana

      Ștergere
  32. Acesta e stirul comestibil? planta despre care am uzit ca are o multime de vitamine?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Denisa, nu!
      Este decorativ :)) O floare solida si luxurianta.

      Ștergere
  33. Buna seara

    Am seminte de Cipru de gradina cumparate din comert,,pliculete" si nu rasar.Ma poate ajuta cineva cu sfaturi ?!
    multumesc
    Puskas Vasile

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Domnul Puskas,
      Nu stiu ce sa zic, eu am semanat acum trei-patru ani seminte din comert si au iesit. Grija mare la pamantul cu care acoperiti semintele, sa fie foarte putin si mereu umed, acoperind ghiveciul cu o folie de plastic, pana in momentul in care rasar, apoi dati folia jos. Daca va rasar macar 10 fire, va sunt deajuns,pentru ca se fac mari si luxuriante.
      Numai bine!

      Ștergere
  34. Buna, Vasi !
    Crezi ca mi-ai putea trimite seminte de Condurasi pitici , toate culorile , contra cost desigur !? Multumesc !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am seminte de condurasi :(((
      Semintele de flori disponibile sunt:
      craite uriase, stir rosu decorativ, cipru de gradina, nemtisor, galbenele :)))

      Ștergere
  35. Ma poate ajuta si pe mine cineva,cu butzsu de trandafiri?Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  36. Le-am promis copiilor ca le cultiv nemtisor - Delphinium si as vrea sa stiu daca aveti seminte de vanzare si la ce pret. In principiu as cumpara pana la 10 pliculete
    eunescu09@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  37. Buna am si eu o intrebare cum sa adun sămânță la dalia pitică

    RăspundețiȘtergere